Gluténmentes bejgli

Úgy gondolom, hogy a bejglinél nincs karácsonyibb sütemény. Szerintem szinte nincs olyan család, ahol nem kerül az ünnepi asztalra valamilyen ízben. Nálunk mindig a klasszikus diós és mákos volt a kedvenc, kinek mazsolával, kinek anélkül. Talán ez volt az a sütemény, aminek az elkészítésétől mindig is tartottam egy kicsit még a gluténos korszakomban is. Amikor tavaly pedig először kellett megsütnöm mentesen akkor napokig készültem rá.

Idén már azért bátrabban álltam neki a próbatételnek, de napokig kutattam a megfelelő recept után, ezért is készült a próbasütés, hogy biztosan tökéletes legyen Karácsonyra. Számomra a tökéletes bejgli nagyon szaftos, omlós és fontos, hogy azért ne rétesszerű legyen, hanem lehessen benne érezni, hogy ott a finom, puha tészta is. 

Ez a mostani recept a kritériumoknak meg is felel és bár elég időigényes, de mindenképpen megéri foglalkozni vele. És ha megreped akkor sem kell kétségbe esni, amikor kihűl és felszeleteljük már egyáltalán senki nem fogja látni... és ha látja is, biztosan nem érdekli. :)

Hozzávalók:

  • 520 gr Nutri free Mix per pane
  • 1 teáskanál útifűmaghéj liszt
  • 1 teáskanál xantán
  • 250 gr margarin
  • 2 db tojás + a kenéshez
  • 50 gr porcukor
  • 2 dl tej
  • 25 gr élesztő
  • csipetnyi só

Máktöltelék:

  • 440 gr mák
  • 260 gr cukor 
  • 4 dl tej
  • + ízlés szerint citromhéj, fahéj, vaníliaőrlemény...stb.
  • mazsola 
  • Hamarosan érkezem a diótöltelékkel is!

 

A langyos tej felébe belemorzsoljuk az élesztőt és egy kevés cukorral felfuttatjuk. A lisztbe belekeverjük az útifűmaghéjat, a xantánt (ezek egyébként elhagyhatóak) és a sót. A margarint belemorzsoljuk a lisztbe, én ezt szokásos módon robotgéppel csináltam. Ha felfutott az élesztő hozzáöntjük a liszthez az alaposan felvert egész tojásokkal, a porcukorral és a maradék tejjel. Alaposan kidolgozzuk a tésztát, ezután lisztezett deszkán is átgyúrtam még egy kicsit, majd egy konyharuhával letakarva 2 órát pihentettem.

Közben elkészítettem a máktölteléket: a tejet megmelegítem, beleöntöm a cukrot és a mákot, majd ízlés szerint ízesítem a fűszerekkel. Hagyjuk teljesen kihűlni.

Ha letelt a két óra a tésztát 4 kisebb cipóra osztom, nagyjából 280 gr-os cipók lesznek. Kinyújtom kb. fél centi vastagra és megkenem a töltelék negyedével. A széleken hagyom 1,5-2 cm helyet, hogy fel tudjam majd hajtani a tésztát.

48395945_266962710647900_4216340635382185984_n.jpg

Igyekezzünk szorosan tekerni. Ha ez megtörtént, sütőlappal bélelt tepsibe rakom a tekercseket és megkenem tojássárgájával. Egy órát kell pihentetni, ezúttal langyos helyen.

48408547_1080144092166080_5702670396659073024_n.jpg

Miután letelt az egy óra és megszáradt a tojás sárgája, a tekercseket a tojás fehérjével is megkenjük és hideg helyen pihentetjük újabb fél órát. Közben a sütőt előmelegítem 170 fokra.

Mielőtt berakjuk sülni a bejgliket alaposan szurkáljuk meg az oldalát és kicsit a tetejét is villával, hogy a gőz távozni tudjuk és ne repedjen meg.

170 fokon 30 percet sütöttem. Nem szabad az ajtót nyitogatni, hagyjuk békésen sülni a bejgliket. :)

Csak akkor szeleteljük, ha kihűlt ne úgy mint én....

48360552_2267108120187960_1664696037933056000_n.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://panistro.blog.hu/api/trackback/id/tr9014497612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Gluténmentes boldogság

Friss topikok

süti beállítások módosítása