Almás pite gluténmentesen

Rá kellett jönnöm, hogy nagyon furán vagyok összerakva. Nem szeretem az almát. Néhanapján a savanykás, zöld almát megkívánom, de ezen kívül semmit nem szeretek, ami almás: se tea, se cukorka...semmi. Kivéve az almás pitét. Jó sok almával.. :)

Jó, persze az almás pitéből sem szeretem mindegyiket, hanem, amelyiknek alul omlós a tésztája, a tölteléke vaníliás, fűszeres, krémes és szaftos. A teteje pedig vékony és ropogós. Na, ez az almás pite pontosan ezt tudja, imádom. Ráadásul nagyon gyorsan elkészíthető, főleg ha van egy kuktám a vőlegényem személyében.

Meghatározhatnám pontosan, hogy milyen almát érdemes használni ehhez a sütihez, de őszintén megmondom fogalmam sincs és szerintem teljesen mindegy is, hogy milyet rakunk bele. Nem szeretem az almát így nem is ismerem a fajták közötti különbséget. Én zöld almát használtam, tökéletes lett vele, de biztosan jó pirosból meg sárgásból is... 

Tészta:

  • 50 dkg Nutri free mix per dolci
  • 25 dkg margarin
  • 1 tojás és egy sárgája
  • 1 tk sütőpor
  • egy csipet só
  • 2 ek cukor
  • 2-3 ek tejföl vagy 1-1,5 dl tej

Töltelék

  • 1,5 kg alma
  • 4 ek cukor
  • fahéj, szegfűszeg
  • 1 cs vaníliás pudingpor
  •  rizsdara a tésztára

A töltelék elkészítésével kezdem: az almát meghámozom, lereszelem majd kinyomkodom a levét. Nagyjából 3 dl levet fogunk kapni az alma fajtától függően, ennyire lesz szükségünk a pudingporhoz. Ha nincs ennyi, akkor víz hozzáadásával egészítsük ki, majd főzzük fel az egy csomag pudingporral. Vegyük le a tűzről és adjuk a krémhez a cukrot és a fűszereket ízlés szerint. Keverjük bele a lereszelt almát és tegyük félre. 

A tésztához először kikeverjük a lisztet a cukorral, a sóval és a sütőporral. Ezután morzsoljuk el benne a margarint. Én ezt mindig robotgéppel csinálom. Végül keverjük bele az egy tojást és egynek a sárgáját. (A fehérjéét rakjuk el, a süti tetejére. 

A tejföl vagy tej hozzákeverését már kézzel szoktam csinálni, mert a kéz melegétől a margarin kicsit megolvad és összefogja a tésztát. Apránként rakjuk bele a tejfölt vagy a tejet, linzertészta állagot kell kapnunk. 

A tésztát két felé osztom, de nem fele-fele arányban. Az alját szeretem, ha kicsit vastagabb. Nekem nagyjából 950 gr lett az egész tésztám és 500-450 gr arányban osztottam el. Az alját kinyújtom, kb 25*35 cm-es tepsibe teszem. A tepsi oldalán kicsit felfele nyomkodom a tésztát, hogy ne tudjon kifolyni a töltelék. Ezután megszórom kb. egy marék rizsdarával, hogy a tészta ne ázzon el a sütés során.

Rásimítom a tölteléket a tésztára, majd kinyújtom a másik tésztát és lefedem vele az almát. A szélét egy villa segítségével összenyomkodom és jó sűrűn mg is szurkálom villával a sütit, hogy a gőz távozni tudjon belőle.

A tetejét megkenem a tojás fehérjével és megszórom vékonyan cukorral, nagyon finom ropogós réteg lesz így a süteményünk tetején.

180 fokon sütőben sütöttem 40 percet, majd még 5 percet 200 fokon, hogy szépen megpiruljon a teteje.

Várjuk meg míg teljesen kihűl, aztán szeleteljük. 

 52115591_1977489045886086_8564092456679768064_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://panistro.blog.hu/api/trackback/id/tr4814587678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Gluténmentes boldogság

Friss topikok

süti beállítások módosítása