Gluténmentes mini virslis kiflik

Nem olyan rég egy barátokkal társasjátékozós, iszogatós estére sütöttem meg ezeket a virslis kifliket. Sajnos elfelejtettem őket frissen lefényképezni, másnapra pedig egy morzsa sem maradt belőle, akkora sikert aratott, pedig én voltam az egyetlen gluténérzékeny a társaságban. Igazából el sem hitték, hogy nem sima liszttel készült, azt hiszem ennél nagyobb dicséret nem is kell.

Így el is döntöttem, hogy újra megsütöm, hogy ide a blogra is felkerülhessen. Nagyon finom frissen, de másnap is, így akár munkába/iskolába vinni tökéletes. Legutóbb csináltam mustárosat és ketchuposat is, de igazság szerint olyan vékony rétegben került a tésztára belőlük, hogy sülés után nem is igazán lehetett őket megkülönböztetni. Valamelyikkel viszont mindenképp érdemes megkenni, hogy ne legyen száraz a végeredmény.

Hozzávalók:

  • 500 gr Nutri free Mix per pane
  • 40 gr olívaolaj
  • 215 gr natúr joghurt
  • 2 tk só
  • 1 tojás + 1 sárgája
  • 100 ml víz
  • 30 gr élesztő
  • 1 tk cukor
  • kb 7 db virsli
  • mustár vagy ketchup
  • +1 tojás a tetejére
  • opcionálisan sajt, szezámmag a szóráshoz

A meleg vízbe keverjük bele a cukrot és morzsoljuk bele az élesztőt. Tegyük félre és hagyjuk felfutni. 

Közben a lisztet öntsük bele a keverőtálba (én robotgéppel csináltam) és keverjük össze a sóval. Készítsünk a lisztbe egy mélyedést és üssünk bele egy tojást és egynek a sárgáját. Rakjuk bele a joghurtot és az olívaolajat is és végül a felfutott élesztőt. Addig kel dagasztani, amíg szép egyenletes, sima tésztát nem kapunk. Nem kell megijedni, ha egy kicsit ragadós a tészta. Olajos kézzel szépen ki tudjuk venni az edényből és áttenni egy kiolajozott kelesztőtálba. 

50 fokos sütőben letakarva kelesztettem kb. egy órát.

Közben a virsliket felvágtam kisebb darabokra. Én  Lidl-ben kapható Dulano sertésvirslit használtam, amit négyfelé vágtam és összesen 7 db-ra volt szükségem ehhez a tésztamennyiséghez. 

Ezután egy szilikonos nyújtólapon kinyújtottam a tésztát. Mivel olajos a felülete nem szükséges alá lisztezni, nem fog odaragadni. Ilyenkor kell megkenni - az én esetemben -  mustárral. Egy pizza vágóval felvágtam kb 1,5*10 cm-es csíkokra. Ez pont szépen lefedi a virsliket. Rátekertem a virslikre, a tésztacsíkokat és sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam őket. 

50236767_325069055020831_4275008308097581056_n.jpg

Meleg helyen újabb 30-40 percet kelesztettem, aztán lekentem felvert tojással. Hagyhatjuk így is, de megszóratjuk szezámmaggal vagy reszelt sajttal. 

180 fokon 20-25 perc alatt szép pirosra sütöttem.

 50234183_784793885209114_143936611925622784_n.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://panistro.blog.hu/api/trackback/id/tr4114574444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wulfie 2019.03.09. 22:28:53

Király recept. Sajnos a pékségben egy vagyon a GM pékárú, úgyhogy jobban kijövök ,ha megveszem az alapanyagokat és megcsinálom magam.
www.ujsagomat.hu/lidl/akcios-ujsag-csutortoktol-07-03-2019/ Itt szoktam lesni, ha valamelyik GM liszt, tészta egyéb akciós.

Gluténmentes boldogság

Friss topikok

süti beállítások módosítása