Történetem

2017-ben diagnosztizálták nálam a cöliákiát, ismertebb nevén a gluténérzékenységet. Sajnos sok emésztőrendszeri probléma megelőzte a diagnózist, mint ahogy sok sorstársamnál is. Nagyjából egy-másfél évbe telt mire eljutottam a megfelelő szakorvoshoz, egy gasztroenterológushoz. Ott aztán hamar kiderült a diagnózis: gluténérzékenység, vagyis életre szóló diéta.

Őszintén szólva annyi minden szörnyű betegségre gondoltam már, hogy amikor kiderült, hogy "csak" ez a gond, megkönnyebbültem. Már akkor is tagja voltam a Facebookon egy nagyszerű közösségnek (Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok), ahol rengeteg segítséget kaptam azzal kapcsolatban, hogy hogyan induljak neki ennek az új életnek. Óriási szerencsém van mert a párom (aki azóta a vőlegényem lett :)) mindenben támogatott és támogat azóta is. Együtt dobáltunk ki minden olyan dolgot a konyhából, amit én nem ehetek. 

A lelkesedésem azóta is töretlen, persze nem mondom, hogy nem voltak olyan próbálkozások, amik a kukában végeztek, na szerencsére azért nem olyan sok. Sokáig tartott míg megtaláltam azokat a liszteket, gluténhelyettesítő adalékanyagokat, amikkel a kívánt eredményt tudtam elérni sütésnél-főzésnél. Kezdetben én is kifejezetten gluténmentes recepteket kerestem és készítettem el és csodás finomságokat készítettem. De mindig ott motoszkált bennem, hogy vajon a jól bevált régi "gluténos" receptjeimet is át tudnám-e alakítani gluténmentessé? Azt hiszem jó úton haladok... 

Amikor ezeket a sorokat írom, egy éve élek gluténmentesen és úgy érzem sikerült beletanulnom a legfontosabb dolgokba. Korábban is gondolkoztam már egy receptes blogon, voltak próbálkozásaim, de Dunát lehetne rekeszteni ezekkel és nem voltam benne biztos, hogy tudnék maradandót alkotni. A fent említett csoportban is látom viszont, hogy egyre több embert diagnosztizálnak ezzel a betegséggel és ezzel arányosan emelkedik azok száma is akik kétségbe esnek a diagnózis hallatán. Bízom benne, hogy a receptjeimmel tudok egy kicsit segíteni, mert már tudom, hogy az élet lehet "gluténmentes boldogság".

Kata

A bejegyzés trackback címe:

https://panistro.blog.hu/api/trackback/id/tr3914466418

Gluténmentes boldogság

Friss topikok

süti beállítások módosítása