Francia mákos krémes gluténmentesen

Az történt, hogy egyik nap szerettem volna sütni valamit, ami krémes, de piskótás is, és az se baj, ha egy kicsit diós vagy mákos. Így találtam rá erre a receptre és gyorsan meg is sütöttem. Nem ért csalódás nagyon finom lett, ráadásul szerintem nagyon látványos is, biztosan meg fogom még sütni alkalmakra

Mézes lapok:

  • 30 dkg Nutri free Mix per dolci
  • 10 dkg porcukor
  • 1 ek méz
  • 7 dkg margarin
  • 2 db tojás 
  • 1 kk szódabikarbóna
A lisztbe belekeverem a porcukrot és a szódabikarbónát. A vajat néhány másodpercre mikróba tettem, hogy megpuhuljon, majd hozzákevertem a lisztes keverékhez a mézzel és a tojásokkal együtt. Géppel kezdtem el keverni, de aztán átváltottam a kezemre, mert szükség volt a kezem melegére, ahhoz hogy a vaj annyira elolvadjon, hogy szépen összeálljon a tészta. Ezután két részre osztottam, kinyújtottam a tésztát és körülbelül 35*25 cm-es alaposan kizsírozott tepsire fektettem. Villával megszurkáltam és 190 fokon 10 perc alatt megsütöttem. Sajnos a tészta kicsit kényes melegen, könnyen törik, ezért nagyon óvatosan kell lecsúsztatni a tepsiről és hagyni kihűlni. Ne aggódjunk akkor sem ha eltörik a tészta, mert ha összerakjuk a krém szépen össze tudja fogni. A tészta másik felével ugyanígy jártam el.
Mákos piskóta:
  • 15 dkg rizsliszt
  • 15 dkg porcukor
  • 4 db tojás 
  • 3 ek forró víz
  • 0,5 dl étolaj
  • fél csomag sütőpor
  • 10 dkg mák 
Az eredeti recept egész mákot ír, nem daráltat. Én a Lidl-ben kapható darált mákot használtam, ami szerintem egyébként is nagyon durvára van darálva, így tökéletesen működött ezzel a recepttel. (Ha jól tudom azóta a gluténmentes mákot már nem forgalmazza a Lidl, figyeljetek oda vásárlásnál!).
A mákot pirítsuk le egy kicsit egy száraz serpenyőbe és rakjuk félre egy tányérra, hogy ki tudjon hűlni. A tojás fehérjét elkezdtem felverni és amikor már kifehéredett hozzáadtam 5 dkg porcukrot. A kemény habot félretettem. A tojások sárgáját habosra kevertem a maradék 10 dkg porcukorral, aztán hozzáadtam a forró vizet és az olajat. Ehhez a keverékhez öntöttem a sütőporral elkevert rizslisztet és a mákot is.
Végül belekeverem részletenként a kemény habbá vert tojásfehérjét is és a mézes lapok méretével megegyező nagyságú, sütőpapírral bélelt tepsibe sütöm ki. 25-30 perc alatt kb, 170 fokos sütőben készül el.
Ha megsült, hagyom teljesen kihűlni.
Vaníliás krém:
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 2 cs vaníliás pudingpor 
  • 3 db tojássárgája
  • 6 dl tej
5 dl tejet elkezdtem melegíteni egy lábasban, a maradék 1 dl-be pedig belekeverem a porcukor felét, a pudingporokat és a tojások sárgáját. Én raktam még bele vanília őrleményt is, de rakhatunk bele vaníliás cukrot is. Ha felmelegedett a tej, beleöntjük a vanília pudingos keveréket és sűrűre főzzük, majd hagyjuk teljesen kihűlni.
Végül a puha margarint habosra keverjük a maradék 10 dkg porcukorral és hozzákeverjük a hideg pudingos keveréket.
Ezután már csak a süti összeállítása marad. A tepsit, amiben sült a tészta kibélelem egy sütőpapírral és belerakom az egyik mézes lapot, az se baj, ha két-három darabban... Erre kerül a krém kb fele, majd a mákos piskóta és a krém másik fele. Én hagytam egy keveset, a süti tetejére is. Ráraktam a másik mézes lapot és végül megkentem a maradék krémmel.
Érdemes legalább néhány órát a hűtőben pihentetni, de a legjobb, ha egy egész éjszakát ott hagyjuk. Másnap nagyon könnyen és szépen szeletelhető. 
50110569_373576533375928_4261052980100333568_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://panistro.blog.hu/api/trackback/id/tr1014572138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Gluténmentes boldogság

Friss topikok

süti beállítások módosítása