Gluténmentes pizza

Ha csak egy kedvencet kellene megneveznem a "junk food" vagy gyors kaja kategóriában, akkor talán a pizza lenne az. Nagyon szeretem a hamburgert is, de a pizzát annyira változatosan el lehet készíteni, hogy ezért végezne nálam a dobogó élén. 

A gluténmentes életem előtt is sokszor készítettem pizzát, főleg mert a szülői házban van egy igazi fatüzelésű kemencénk, amivel óriási pizza party-kat szoktunk rendezni. Mióta felnőttünk családi hagyomány, hogy gyereknapra egy családi pizzázást kapunk, ahol mindenki mindenféle feltétet pakol a saját pizzájára. Szerencsére az első gluténmentes gyereknapomon sem kellett lemondanom a pizzáról, mert a régi jól bevált recept tökéletesen működött gluténmentesítve is. Ráadásul a keresztszennyeződés elkerülése miatt az enyémet sütöttük elsőnek (természetesen egy tepsiben), így én jutottam először az isteni falatokhoz. 

Ez a recept egyébként tökéletesen működik úgy is, hogy az üres pizzatésztát 90%-osra sütjük, majd ha kihűlt berakjuk a fagyasztóba és amikor pizzát ennénk, csak úgy fagyosan megpakoljuk a feltétekkel és kb. 10 perc alatt készre sütjük. :)

Hozzávalók (2db normál/nagy méretű pizzához):

  • 500 gr Nutri free Mix Per Pane
  • 1 tk. útifűmaghéj liszt (elhagyható)
  • 1,5 tk xantán (elhagyható)
  • 300 ml  langyosvíz
  • 3 dkg élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1 tk só
  • 3 ek olivaolaj

Kb. a víz felébe keverjük el a cukrot, majd langyos helyen futtassuk fel benne az élesztőt. Közben a lisztbe keverjük bele az útifűmaghéjat, a xantánt és a sót.

A lisztes keverékbe öntsük bele az élesztőt, a maradék vizet és a 3 evőkanál olajat. Én dagasztógéppel dagasztottam. Ha szükséges egy kevés vizet adhatunk hozzá (nekem volt, hogy kellett volt hogy nem...). Közepesen kemény tésztát kell kapnunk. 

50 fokos sütőben egy órát kelesztettem egy konyharuhával letakarva, majd ketté osztottam a tésztát és közben maximum hőmérsékletre előmelegítettem a sütőt. Nálam ez 240-250 fokot jelent.

A tésztát kinyújtottam, nyugodtan nyújtsuk vékonyra, nem fog átázni és szépen meg is fog kelni. A feltéteket kedvünk szerint variálhatjuk természetesen. Én most egy sajtos szélű pizzát készítettem, isteni lett!

Max hőmérsékleten addig sütöttem amíg a tészta picit megbarnult, ropogósra sült. (nagyjából 10-15 perc), de figyelni kell.

Én mindig kettőt sütök és általában egyszerre a párommal csak egyet tudunk megenni, a másikat másnapra hagyjuk. Tökéletes még másnapra is az állaga hidegen és melegítés után is. :)

20191023_121622.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://panistro.blog.hu/api/trackback/id/tr115257578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Gluténmentes boldogság

Friss topikok

süti beállítások módosítása