Gluténmentes mascarponés epertorta

Vendégsébe voltunk hivatalosak, ahova mindenképp szerettem volna vinni valamilyen süteményt, hogy tudjak enni én is valamit, és egyébként is ideje volt már a sütögetésnek. Sokáig gondolkoztam rajta, hogy mit készítsek. Szerettem volna valami látványosat, de azért viszonylag egyszerűen elkészíthetőt. 

Két nappal a vendégség előtt aztán gyönyörű, illatos epreket kaptam a boltban, gondoltam megkóstolom és ha finom, akkor abból készítek valamit. Szerencsére nem kellett csalódnom, így született meg ez az epres torta a fejemben. Először arra gondoltam, hogy a krémbe bele turmixolom az epret, aztán arra, hogy egyfajta lekvárt készítek belőle és azzal kenem meg a lapokat, Aztán mivel este nyolc óra volt, mikor nekiálltam sütni, így a legegyszerűbb megoldást választottam, a végeredmény így is isteni lett. 

Sajnos a piskóta, amit sütöttem kicsit laposabb lett, mint szerettem volna, így az eredetileg tervezet "naked" torta kevésbé jött össze, és a csokidíszítéssel sem vagyok maradéktalanul elégedett, de a süti annyira finom lett, hogy úgy gondoltam mégis felrakom ide a receptet. A nem gluténérzékeny családtagok is nagyon dicsérték, nagy sikere volt.

 

Piskóta:

  • 8 db tojás
  • 8 ek rizsliszt
  • 8 ek cukor

Hagyományos módon készítettem el a piskótát: a tojás fehérjét elkezdtem felverni, amikor félkemény volt beleraktam a cukrot kanalenként és fényesre vertem. Ezután egyesével belekerültek a tojások sárgái, ezt még mindig a habverővel csináltam. A lisztet beleszitáltam és ezt már egy szilikon lapát segítségével forgattam bele. 26 cm átmérőjű, sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem és nagyjából 40 perc alatt sütöttem készre 180 fokos sütőben.

 

Krém:

  • 750 gr mascarpone
  • 200 ml habtejszín
  • kb 5 ek cukor
  • 1 csomag zselatin fix

A habtejszínt a zselatin fixen lévő leírtak szerint felvertem két evőkanál cukorral majd félretettem. A mascarponét is kicsit felhabosítottam a maradék cukorral, majd a kettőt összefogattam, így egy nagyon könnyed krémet kaptam. Én raktam még bele egy kevés őrölt vaníliát is. Majd betettem a hűtőbe, amíg elkészült és kihűlt a piskóta.

Közben nagyjából 30 dkg epret nagyon apró kockákra vágtam, ez fog a rétegek közé kerülni a krém tetejére.

A torta összeállítása maradt hátra: három részre vágtam a piskótát, megkentem a rétegeket krémmel, ráraktam nagyjából az eper felét, ebből készítettem két réteget. Az oldalát és a tetejét csak vékonyan fedtem be, inkább a belsejére helyeztem a hangsúlyt. 

A tetejét természetesen akár a krémmel is lehet díszíteni, vagy eperrel és csokival ahogy én. A csokoládé díszt a Milka új Darkmilk kollekciós tejcsokijával készítettem, nagyon könnyű volt vele dolgozni, csak én túl forrón kezdtem el csurgatni a torta oldalára, amikor már hűlt egy kicsit simán ment minden.

Íme a végeredmény:

20190330_122138.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://panistro.blog.hu/api/trackback/id/tr9014728403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Gluténmentes boldogság

Friss topikok

süti beállítások módosítása