Kérsz egy kis quiche-t?

Na jó, tudom, hogy a cím már kezdésnek kiveri a biztosítékot, de azért várjátok, meg a receptet, mert az viszont nagyon jó! :)

Szóval a quiche egy francia étel, ami gyakorlatilag végtelen formában variálható, Annak, hogy mit rakunk bele csak a képzeletünk szabhat határt. Azért nagyon szuper, mert melegen is nagyon-nagyon finom, de hidegen is legalább ugyanannyira, így ha a vacsoráról megmarad, akkor reggelire tökéletes lesz, és jól szállítható is.

img_20190404_094617_770.jpg

Az alap egy egyszerű omlós tészta. Liszt, vaj és víz, na meg persze só. A töltelék nálam most egy feketeerdei sonkás, újhagymás cheddar sajtos változat. De rakhatunk bele bacont, koktélparadicsomot, bébispenótot, bármilyen sonkát és gyakorlatilag szinte bármit. A lényeg, hogy a belepakolt dolgokat körbeveszi, a lágy tejfölös-tojásos krém, és az egészet megkoronázza a ropogós tészta.

Hozzávalók:

  • 175 gr Alfamix
  • 110 gr vaj 
  • kb. 90 ml víz
  • 1 kk só

A lisztbe belekeverjük a sót és aztán a hideg vajat elmorzsoljuk benne. Ezután öntsük bele a hideg vizet, de ne egyszerre, meglátjuk mennyit vesz fel. Klasszikus omlós tésztát kell, hogy kapjunk, amit aztán hűtőben pihentetünk 30 percet.

Ezután lisztezett deszkán a tortaformánk méretére nyújtjuk. (kb 25 cm) Nekem van kifejezetten quiche formám, ezt kivajaztam és ebbe fektettem a tésztát. Rátettem egy sütőpapírt és a formát kitöltöttem rizzsel és 200 fokos sütőben sütöttem 20 percet. Ez az úgynevezett vakon sütés azt a célt szolgálja, hogy a tészta ne ázzon majd el, a rizs pedig azért kell, hogy ne púposodjon fel sütés közben. Használhatunk egyébként szárazbabot, lencsét is.

Amíg a tészta sül készítsük el a tölteléket, nálam most így alakult:

100 gr feketeerdei sonkát felszeleteltem és elkezdtem vajon lesütni, beleraktam 4 szál karikára vágott újhagymát és együtt sütöttem őket tovább kb 5 percig. Közben egy kis doboz tejfölt kikevertem kb fél dl tejszínnel, 150 ml tejjel, 4 db tojással és nagyjából 200 gr reszelt cheddar sajttal. Természetesen került bele só és bors is.

Ha a tészta megsült, akkor rárakjuk a lepirított sonkás-hagymás keveréket és ráöntjük a tojásos krémet. 200 fokos sütőben újabb 30-40 percet kell sütni. Akkor jó, ha már a közepe sem folyós.

Hagyjuk egy kicsit hűlni, utána szeleteljük. Ahogy már említettem melegen és hidegen is isteni finom.

quiche.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://panistro.blog.hu/api/trackback/id/tr4214734833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Gluténmentes boldogság

Friss topikok

süti beállítások módosítása